Tuesday, April 19, 2011

Perwakilan 2nd Trip



Acara kedua pembuka tirai 2011 Perwakilan Rome dengan lawatan ke Salvatore Ferragamo Museum, di Firenze. Bertolak dari Cassia jam 7.40 pagi dan tiba di Firenze jam 10.00 pagi. Kami terpaksa berjalan jauh sedikit menyusuri Ponte Vechio, memandangkan van yang disewa tidak dibenarkan memasuki town centre pada hari bekerja. Begitulah` kebiasaan peraturan trafik di Itali, hanya sesetengah kenderaan sahaja yang boleh memasuki town center terutamanya kenderaan awam, kenderaan pasukan keselamatan, CD Plat (diplomat) dan kereta menggunakan pas khas (NCC).



 Dengan beberapa jam yang diluangkan di Ferragamo Museum dan acara shopping di butik selepas itu, kami kemudiannya bergerak ke Butik Gucci berdekatan Ferragamo Museum.  Hanya menemankan beberapa orang teman memborong habis-habisan di Ferragamo Gucci, Insyaallah, dah tahu arah tuju dan tempat di Firenze, I akan datang sekali lagi!!!!! Tak per....belilah dulu ape yang patut, nanti I datang lagi!!!!


Dah penat berGucci, kami terus menyeberangi Ponte Vechio mencari mana2 kedai HALAL untuk mengisi perut yang dah mula menyanyi dangdut!!!! Dah lalu kat atas Ponte Vechio ni, panjang leher tengok kiri kanan dengan deretan kedai barang kemas yang...... payah nak cakaplah!!!!!!

Menu lunch:

Nasi  Beriyani Ayam, Kari Daging
Salad, Roti Nan, Air Mineral - Harga Euro 110.00



Habis jer lunch, singgah sekejap di pasar barangan kulit, dan disebabkan mengejar masa yang dan pun jam 3.30pm, kami terus bertolak ke Space Outlet untuk shopping Prada dan Miu Miu.



Kat bawah ni antara gambar Prada collection kat outlet yang sempat diambil.  Ni pun, curi2 ambil gambar tau!!!! kalau salesgirl nampak, sah2 kena marah!!!



1 comment: