Friday, February 18, 2011

Largo Bracciano after a Year

Genap setahun berada di bumi Rome, kami kembali semula ke Largo Bracciano.  Inilah tempat pertama yang kami lawati ketika baru seminggu sampai di Italy.  Dulu datang ngan family En.Azman, kali ini juga dengan orang yang sama.  Thanks boss, k.wa and Marsya. 
25 Disember 2010.  Rancangan asal oleh K.Laila, memang nak ke Largo Bracciano. Tapi memandangkan jalan yang sesak dari Cassia ke sini, plan ditukar di saat akhir dan destinasi dituju adalah Largo Albano.  Sekali lagi, plan ditukar semasa kereta menyusur perlahan di GRA Fiumcino ke Albano dengan lalulintas yang sangat2 sesak.  Maklum sajalah, waktu tu Italian sibuk menyambut krismas!!!!! Dengan call yang bertalu2, kami menuju ke rumah E.Azhar, tetapi tak jadi pulak... Ke Castel Romano tempat dituju.  Aduh... banyaknya plan yang ditukar..... Maaflah untuk kali ni, memang kami tak dapat ikut ke Castel Romano sebabnya tak der navigator dan hanya convoy dengan E.Azman sejak dari Cassia tadi.  Akhirnye, selepas isi minyak di stesen, kami terus pulang menuju ke Cassia. 

Sampai sahaja di Cassia E.Azman ajak ke Largo Bracciano semula, memandangkan trafik agak lancar waktu tu. Ok lah... kami ikut ajer...... Tetiba jer ade orang call, bagi tau, tak jadi gi Castel Romano sebab tutup. So, mereka bergerak ke Little India di pekan Rome.  Lahhh... kan hari ni cuti umum, mana ader shopping complex yang bukak... Tak perlah... lain kali jer kita keluar reramai yer.... kami dah ambik simpang ke Largo Bracciano!!!!




Keadaan lengang jer waktu tu. Taklah ramai sangat orang. Tapi bar bukak pulak!!! Ehh.... dia orang ni tak raya ker hari ni?

 Auf ngan k.wa. Bestnya, bagi burung makan!!! kan Auf..?


Walaupun, plan asal tak menjadi sebab kekangan trafik, nanti ade masa kita convoy lagi yer!!! Thanks semua sebab tak lupa ajak kami..

No comments:

Post a Comment